MERHABA BEN MURAT CAN ŞANLI TARİHİMİZİ ÖĞRENMEK İSTİYORSANIZ DOĞRU YERDESİNİZ... (sitede görünen reklamların sitemizle ilgisi yoktur...)

   
 
  FORUM
=> Daha kayıt olmadın mı?

TARİH İLE İLGİLİ BİLGİ PAYLAŞIM MEKANINA HOŞGELDİNİZ... FORUMDA OLMASINI İSTEDİĞİNİZ KATEGORİ VARSA MESAJLAR BÖLÜMÜNDEN İLETEBİLİRSİNİZ...

FORUM - EXCEL PÜF NOKTALARI

Burdasın:
FORUM => BİLGİSAYAR DÜNYASI => EXCEL PÜF NOKTALARI

<-Geri

 1 

Devam->


MURAT CAN
(şimdiye kadar 56 posta)
25.12.2008 23:52 (UTC)[alıntı yap]
OTOMATİK KAYDETME:
Excel'de çalışırken belgelerimizin belirli aralıklarla otomatik olarak kaydedilmesini sağlayabilir miyiz?
Araçlar*İçine Ekle (Tools*Add-Ins) komutunu çalıştırın. Ekrana gelen diyalog kutusunda Otoma= tik Kaydet (AutoSave) seçeneğini işaretleyip Tamam düğmesine basın. Artık Araçlar (Tools) menüsünü açtığınızda Otomatik Kayıt (AutoSave) seçeneğinin eklendiğini görecek= siniz. Bu komutu çalıştırınca ekrana Otomatik kaydetme ayarlarını yapabileceğiniz bir diyalog kutusu gelecektir. Otomatik kaydetme aralığı ve buna benzer diğer bir sürü seçeneği buradan ayarlayabilirsiniz. =
ÜST VE ALT BİLGİ:
Excel tablolarım = 5; kağıda dökerken üstbilgi ve altbilgi alanlarında değişik, kendime özel bilgiler yazdırmak istiyorum. Örneğin basılan sayfanın başlığı, sayfayı hazırlayan kişinin adı vs.. gibi. Bunu nası= ;l başarabilirim?
Excel5.0 ile çalışma sayfalarınızı kağıda dökerken alt tarafa özel bilgiler yazdırmak istiyorsanız, Dosya*Sayfa Yapısı (File*Page Setup) komutunu çalıştırın. Ekrana gelecek olan diyalog kutusunun Üstbilgi/Altbilgi (Header/Footer) sekmesine gidin. Burada üstbilgi (header) ve altbilgi (footer) alanlarını özelleştirebil= ir, bu alanlara yazılacak olan bilgileri aşağı doğru açılan listelerden seçebilirsiniz. Excel 95 sizin için bir dizi seçenek hazırlamıştır. Bu seçenekler arasında kendinize uygun olan seçeneği bulamazsanız Özel Üstbilgi (Custom Header) veya Özel Altbilgi (Custom Footer) düğmelerinden birine basıp ekrana gelecek olan diyalog kutusunda istediğiniz özel ayarı yapabi= lirsiniz.
EXCEL SAYFASIZ AÇI= LSIN.
EXCEL’İN DOSYA AÇ KLASÖRÜYLE AÇILMASI:
HATA MESAJLARININ ANLAMI:=
Excel'de formüller kullandığımızda, hücrelerde bazen hata mesajlar = 05; çıkıyor. Bunların anlamı nedir?
O halde size hata mesajlarının anlamını açı= klayalım.
#SAYI/0! (#DIV /0!) Formülünüz bir sayıyı sıfıra bölmeye veya bölme işlemi için bo = 51; bir hücreye göndermeye çalışıyor. Bildiğiniz gibi bir sayı sıfıra bölünemez. #AD? (#NAME?) Formül, çalışma tablosunda bulunmayan b= ir alan adına başvuru yapıyor. Hücrelerinizi adlandırdıysanız, yazım yanlışı yapmış ta olabilirsiniz.
#YOK! (#NULL?) Formülde hücre başvurularını bağımsız değişkenlerden ayırmak için virgül veya noktalı virgül kullanmanız gereken yerlerde boşluk kullandığınızı gösterir.
#SAYI! (#NUMBER!) Formülünüzde bir sayı ile ilgili bir sorunla karşılaştığınızı göste= rir. Bu, Excel formülünde yanlış türde bir bağımsız değişken veya hesaplama sonucu, çalışma sayfasında görüntülenemeyecek kadar büyük veya küçük bir değer olabilir. =
#REF! Excel, geçersiz bir hücre başvurusu ile karşılaştığında belirir. Bu, formül içinde başvurulmuş bir hücreyi sildiğinizde veya üzerine başka bir hücre yapıştırdığ= ınızda olabilir.
#DEĞER! (#VALUE!) Bir formülde yanlış türde bir bağımsız değişken, yanlış tür bir işlem kullandığınızda veya metin girişi içeren hücrelere başvuru yapan matematik işlemler yap= maya kalkıştığınızda belirir.
BÜYÜK KÜÇÜK HARF DEĞİŞİMİ:
Word'de büyük harflerle yazdığımız sözcükleri küçük, küçük harflerle yazdıklarımızı büyük yapmayı öğrenmiştik. Excel'de bunun için bir kısayol tuş kombinasyonu yok mu?
Bunun için bir klavye kombinasyonu yok ama yaratacağın = 5;z iki ufak makro ile bu işi kendiniz halledebilirsiniz.
Metni büyük harfli yapmak için şu makroyu kullanı= ;n:
Sub BuyukHarf()
For Each c In Selection.Cells
c.Value=3DUcase$(c.Value)
Next c
End Sub
Metni küçük harf yapmak içinse şu makroyu kullanın:
Sub KucukHarf()
For Each c In Selection.Cells
c.Value=3DLcase$(c.Value)
Next c
End Sub
Bu makroları kullanmak için, içindeki sözcükle= ri değiştirmek istediğiniz hücreleri seçin ve makro= yu çalıştırın. İsterseniz bu makroları araç çubuğuna düğme olarak da atayabilirsiniz. (Makro yaratmayı bilmiyorsanız, bkz. 95 no'lu püf noktas = 5;.)
BİRİM DÖNÜŞTÜRME:
Elimizde pound, Fahrenhae= it, galon gibi metrik sistemde kullanılmayan birimler cinsinden değer= ler var. Bunları Excel'de kolayca metrik sisteme dönüştürebilir miyiz?
Evet. Ama önce Araçlar*İçine Ekle (Tools*Add-Ins) komutu ile çıkan diyalog kutusundan Çözümleme Araç Paketi'ni (Analysis ToolPak) işaretleyip bu modül&uum= l;n yüklenmesini sağlamalısınız. Bu işlem tamamlandıktan sonra ÇEVİR (CONVERT) fonksiyonunu kullanar= ak birimleri dönüştürebilirsiniz. Aşağıda sırasıyla libreyi kilograma, Fahrenheit'ı Celcius'a, litreyi galona, watt'ı beygirgücüne dönüştürmek için verdiğimiz 4 örnek fonksiyonlara bakabilirsiniz. Bunl= arda rakam yerine hücre adresi yazarsanız o hücredeki rakama göre işlem yapılır. Diğer birimlerin nasıl kullanılacağını Excel Yardım dosyalarında ÇEVİR (CONVERT) sözcüğünü aratarak bulabilirsiniz.


HÜCRE ORTASINA ÇİZGİ ÇİZMEK:
Bir sayının ipt= al edildiğini göstermek için Bir Excel hücresinin üzerini bir köşeden bir köşeye çizmemiz gerekiyor. Ama hücrenin boyutunun değiştiğinde çizginin de boyunun buna göre hizalanmasını istiyoruz= .
Çizim (Drawing) araç çubuğunu açın. Bu araç çubuğu üzerindeki Çizgi (Line) düğmesine tıklayın. Fare imleci bir artı işaretine dönüşecektir. Diyagonal olarak çizeceğiniz hücrenin üzerine gelin, klavyeden tuşuna basın ve basılı tutun; çizginizi çizin. tuşuna basıp bu çizgiyi çizince çizgi bu hücreye yapıştırılır. Artık hücre bir yere taşınırsa ya da boyutu değişirse çizginin boyutları da otomatik olarak buna göre değişecektir. Çizginin renk, kalınlık gibi özelliklerini ayarlamak için çizginin üzerine çift tıklayın ve açılan diyalog kutusundan gerekli ayarları yapın.
HIZLI KOPYALAMA.
FORMÜL KOPYALAMA.
EXCEL'DEN WORD'E TABLO AK= TARMA:

Bağlama (Linking) işlemi ise Excel'deki tabloda sonradan yaptığınız değişikliklerin, Word'e yapıştırdığınız tabloya yansımasını sağlar. Bağlama işlemi için şu adımları izleyeceksiniz: Excel'deki tabloyu seçip +C tuşlarıyla kopyaladıktan sonra Word'e geçin ve Düzen*Özel Yapıştır (Edit*Paste Special) komutunu çalıştırın. Açılan diyalog kutusunda Bağ Yapıştır (Paste Link) ve Biçimlendirilmiş Metin'i (Formatted Text) seçip Tamam düğmesine tıklayın. Word'deki tablo üzerine sa = 7; fare tuşu ile tıklayıp açılan menüden Bağlantıyı Güncelleştir (Update Link) komutuna tıklarsanız, tablonuz Excel'de yapılan değişiklikl= ere göre güncellenir. Bu menüde Excel'de bağlantı kurulmuş dosyayı açmak için de komutlar vardır= .
EXCEL'DE GİRDİĞİMİZ VERİLERİ BİR FORM HALİNDE DÜZENLEMEK, BU FORMA YENİ VERİLER GİRMEK VE İSTEDİĞİMİZ VERİLERİ ARATMAK MÜMKÜN MÜ?
HÜCRENİN İÇİNDE BİRDEN FAZLA SATIR KULLANMANIN YOLU NEDİR= ?
WORD'DEN EXCEL'E TABLO.
38-Hücreye girdiğim tarihin o yılın kaçıncı gün&u= uml; olduğunu hesaplatmak istiyorum. Yani, 1 Ocak için 1. Gün, = 31 Kasım için 366. Gün olacak şekilde. Bunu nasıl başarabilirim?

=3DA1-TARİH(YIL(A1)-1;12;31)
formülünü girerseniz, bu formül A1 hücresindeki tarihin yılın kaçıncı gününe karşılık geldiğini gösterecektir. (İngilizce Excel kullanıyorsanız, TARİH yerine DATE fonksiyonunu kullanın.)
MAKROLARI TÜM KİTAPLARDA GEÇERLİ KILMANIN YOLU:



EXCEL'DE GİRDİĞİM VERİLERİ SIRALAMAK VEYA SÜZMEK (FİLTRELEMEK) İSTEDİĞİMDE BUNLARIN DOĞRU SIRA= DA OLMADIĞINI GÖRÜYORUM. NEDENDİR VE NASIL DÜZELTİLİR?
FORMÜL (İŞ= LEV) KULLANARAK YAPTIĞIM HESAPLARIN, FORMÜL OLARAK DEĞİL, RAKAMSAL DEĞER OLARAK GÖRÜNMESİNİ İSTİYO= RUM.
EXCEL İÇİ= ;NDE HESAP MAKİNASI
EXCEL SAYFALARINI BİRLEŞTİRMEK
KESİRLİ SAYILAR= LA ÇALIŞMAK
MAKROLARI DÜĞME= LERE DÖNÜŞTÜRMEK
Excel'de oluturduğum= bir makro var. Rakamları yazıya dönüştürüyor= (12 ---> on iki gibi). Oluşturduğum makronun ismini hücreye yazdığımda makro çalışmıyor. Makroyu çalıştırmak için her seferinde menüden Araçlar * Makro komutunu kullanmak zorunda kalıyorum. Excel 5.0 Türkçe kullanıyorum. Acaba Excel makrolarını daha hızlı çalıştırmak için bir yol var mı?
SAYFALAR ARASINDA HIZLI GEÇİŞ
OTOMATİK PARÇA İSMİ
Ufak bir araba servisimiz= var ve geçenlerde bir bilgisayar aldık. Excel ile hazırlanmış bir tablomuz var ve fatura kesme gibi işlem= leri bu tablodan hallediyoruz. Ancak benim bir isteğim var. Müşterinin satın aldığı her parçan = 5;n bir kodu bir de ismi var. Bunları tek tek yazmak zoruma gidiyor. Acaba sadece parça no'sunu yazsak (artık bütün parçaların kodlarını ezbere biliyoruz) ve Excel yanda= ki sütuna otomatik olarak parçanın adını görüntülese nasıl olur? Bu tür bir formül yaz= mak kolay mıdır?
ONU BUNA ÇEVİ= RMEK
Bir Excel tablom var. Her şeyi birbirine bir dizi formülle bağladım. Bunu incelem= esi ve kontrol etmesi için bir meslektaşıma göndermek istiyorum. Ancak onun formülleri değil, sadece sayıları görmesini istiyorum. Ne yapacağım? Ayrıca Excel kullanırken bir hücrenin içindeki büyük harfleri küçük harflere veya küçük harfleri büyük harflere değiştirmenin imkanı var mıdır? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
BOŞ HÜCRELER = 04; KONTROL ETMEK
VERİLERİ SIRALA= MAK VE SÜZMEK:
HESAPLAMA SONUÇLAR= ININ RAKAMSAL DEĞER OLARAK GÖRÜNTÜLENMESİ:



Bütün konular: 64
Bütün postalar: 92
Bütün kullanıcılar: 25
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley
 
 


TÜRKİYE'DE TARİH EĞİTİMİNİ YETERLİ BULUYOR MUSUNUZ?
EVET
HAYIR

(Sonucu göster)


GÜNCEL DÖVİZ KURLARI
 
GÜNCEL ALTIN FİYATLARI
 
KÖŞE YAZILARI
 
 
Bugün 339 ziyaretçi (398 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol